Wednesday 25 April 2012

Matriks atau STAM?

Hari ni, aku buat semakan keputusan permohonan matrikulasi. Alhamdulillah, aku dapat Kolej Matrikulasi Selangor, program satu tahun, M001 sains. Tapi pendaftaran 28 Mei 2012. Macam mana dgn STAM? Ya Allah, ujian apa yang kau beri pd aku? 


Dah bincang Dengan Ummi, Ummi kata okay jugak kalau habiskan STAM dulu. Kalau nk amek Matriks jugak, apply lagi tahun depan. Dengan Ummi memang la tak ada masalah. Ayah ni ha, tgh outstation kat Bangkok. Nak bincang dengan dia yang complicated sikit. ayah memang nak suruh aku amek matriks. mungkin dia rasa kalau amek STAM dan aliran agama, dr segi kerjaya masa depan kurang terjamin. Sekarang ni pown rmai graduate dari mesir menganggur sebab kekurangan kerja.


Tambahan pulak, aku memang nk amek bidang yang ke arah sains. Tapi aku rase tak salah kalau aku nak tambah ilmu agama dulu. Mane tau, bole amek double degree dgn usuluddin ke.... Lagipun, ilmu agama ni ilmu Allah, ilmu akhirat, xrugi kalau belajar. Ilmu ni jgak yang akan bantu mantapkan agama kita nanti. Wallahua'lam. Kena bincang dengan ayah dulu. Ya Allah berikanlah yang terbaik buat aku~

No comments:

Post a Comment