Saturday 16 June 2012

My next big step????

Waaaa... sula lama tala update blog maaa.... huhuhuhu

 Ok, post2 sblm ni mmg jelas menunjuk tahap kepeningan kepala aku nk pilih arah tuju rite??? Sblm ni aku ade 3 pilihan. Antara STAM, UniSZA and Matrik. And obviously aku plg xnk kat matrik tu. Nak tau citer lawak, skang aku tgh blaja kat Kolej Matrikulasi Selangor. (0_o) hahahahaha hamekau! Punye poyo xnk gy matrik, last2 aku mengalah gak gan ayah aku and menurut perintah beliau dan menuntut di kolej matrikulasi,huhu =D . Ni la nk tunjuk kuasa tuhan, manusia cuma boleh merancang. Allah yang tentukan. So skang jalan da terbentang luas kat depan aku. Tggl aku jer yang kne rajin gerakkan kaki untuk terus melangkah...

 Pendaftaran, 28 Mei 2012. Perjalanan dr rumah ke kolej lebih kurang 1 jam lebih. Amboi, jauh ke dalam betol kolej aku ni(-_-'). Sampai lebih kurang pukul 12 lebih la... Xsnonoh btol, rumah bkan jao mne pown tp daftar lambat. hahaha... Akibat daftar lambat, dpt blk kat tgkt 4! Ngee~ exercise la aku hari2. Mula2 msok bilik tu, Ya Allah, berhabuk pnye la dasyat. Lepas tu baru aku tau tgkt tu mmg xpnah ade org gne. Batch kitorg batch plg ramai. Batch ke-3 a.k.a. batch Alang!

 Mggu pertama di KMS, havoc! Orientasi yang sgt memenatkan. Seminggu aku xmakan nasi. Bukan sbb diet, tp mmg xsempat. Dgn taklimat mcm2, LDK, senam robik bagai... Konon2 berangan nak kemas bilik tu A.S.A.P tp disebabkan jadual yang padat, bilik tersebut sekadar mampu disapu ala kadar. Nasib baik roommate da beli penyapu. Haa... ckp psal roommate, mgg orientasi mmg aku langsung xsmpt nk berkenalan dgn dorg. Name pown xigt lg time ni. Kebetulan plak sume melayu, xdpt roommate bangsa lain. 1 bilik 4 org, tp nme 3 org pown xsmpat nk tnye.... Hadudui, terasa penyeksaan seminggu tu sgt la panjang. Habis jer orientasi jumaat tu tros blk. Pengalaman baru, blk nek  bas dr banting dgn Chaira and member dye Fifa.

 Mggu kedua, kelas da mula. So mula la belajar dalam kuliah. Mmg kne fokus sbb xde spe nk tgor kalu ko berangan. Sendiri mau igt. Lepas tu ade kelas tutorial, yg ni mcm kelas zaman sekolah sebab belajar ikut praktikum. Aku dpt modul 2 or dlm bhse lain dye sains fizikal. Aku nk tukar modul 3 a.k.a. sains hayat. Mggu ni la sume bdk2 yg nk tukar modul gy apply kat bangunan pentadbiran. Antara bdk2 tu termasuk la aku. keputusan diberituhu mgg dpan. So, in da mean time aku kne la blaja fizik(-_-') Nasib baik la chapter awal2 ni xsusah mne. Tp mgg ni aku da terlepas kuliah bio la =(  xpe2. chaiyuk2 liyana ikhwani!!! Da seminggu dok kat kolej ni cam da boleh biasakan diri sikit la... xde la penat mne sbnrnya. Mne ade kejayaan yg dtg tanpa usaha kan? So, kalu nk 4 flat, penat tu bnde biase... And mgg ni jgak la baru nk kenal2 gan roommate properly. Tp da ade sorg keluar sbb dpt tajaan MARA, nme dye Farhana. So,skang roommmate aku yg tggl Aleen gan Mai je. And dorg mmg baik, untung jd aku ... hihihi :#)  Ha... ujong mgg tu plak gy outing gan najat and chaira... Ramai btol bdk2 KMS kat pekan banting ahad tu. Siap ada yang nyanyi lagu KMS lagi tu. huahuahua =D

Msok lak mgg ketiga, pertukaran modul diluluskan. Alhamdulillah, bye2 fizik, hye again bio. Pergh.... msok first2 kuliah bio seriously tercengang. Satu ape pown xpaham. Da la buku pown blom beli. Memang menganga jer la time tu. Aku take note ape pown aku xpaham. Nasib baek la atas jasa baik kawan aku ni, tashe,aku pinjam buku rujukan dye, yg lagi untung dpt lecturer tutorial yg best. Sir Lan name dye. Walaupun cara dye mengajar mcm garang and kasar, tp msok otak and paham. Aku suka (^_^) Lecturer2 yang lain pown mcm ok je.... InsyaAllah semua ok. Mgg ni gak pengambilan kedua daftar, dpt roommate baru, Indian. Nme dye Mages(xpasti ejaan dye cmne). Excited lak, maklum la xpnah ade kwn len bgse. Hopefully no prob la...

Haaa~ buat mase ni bru 3 mgg aku jd pelajar KMS. Dlm post ni pown aku cite sikit jer sbb da ngantok. hehehehe.... xpe, ade pengalamn menarik nnt InsyaAllah aku akan share kat sini lagi key? Sampai di sini saja. Lappy kata pergi, bantal kata mari. Sekian Wassalam =D

No comments:

Post a Comment